4. 4. 2016

Guild Wars 2 - tak zase nic

A vypadalo to tak dobře.

V jednom PodcaSTRu jsem zaslechl, jak Sterak vychvaluje hru Guild Wars 2, jako že je to ze všech stran super MMORPG hra, jen ten end game je tam špatný. A tak jsem se probudil a řekl si, že bych to mohl zkusit. Do end game se stejně nikdy nedostanu, ale že by konečně dobrá hra, bez známých neduhů? Zvýšenou kvalitu by trochu zaručovalo i to, že to byla dříve jen placená hra.


Takže jsem si tuhle hru stáhl (35 GB) a začal hrát. A musím na ni říct samá pozitiva, pěkná grafika, opravdu různorodé lokace, nízká náročnost, spousta činností k provozování, spousta cílů a statistik, vše fungovalo jak mělo, prakticky nic mi tam nevadilo. Zkrátka po technické a vzhledové stránce všechno super.

Jenže po dvou hodinách hraní mi začalo být něco divné a po dalších pár hodinách už jsem otráveně koukal na to co tam dělám. Proč? Protože jediné co tam člověk v PvE dělá, je to, že jde k srdíčku - to je člověk, kterému s něčím pomůžete - a až mu pomůžete (zahnat bandity, uhasit požár, zničit mraveniště...), tak jdete k dalšímu srdíčku a pak k dalšímu a dalšímu a pořád dokola. Sice děláte pokaždé něco jiného, ale jestli mám zabíjet pavouky, bandity, nebo ničit portály, tak je to furt to samé jen v jiné formě.

Příběh pominu. Jednak mne nezajímá a jednak příběhové questy děláte jen na určitých levelech a když je dokončíte, tak potom srdíčkujete do té doby, než se zase levelem vyšplháte tam, kde lze v příběhu pokračovat.

A mimochodem - crafting, jak už jsem o tom v jiném článku psal, je opět tak jako vždy. Nechci říct "naprd", protože jsem ho pořádně nevyzkoušel, ale vlastně to chci říct. Jediné, co jsem si chtěl vyrobit, byl osmislotový batoh. Už jsem level 20 a ještě jsem na něj nenasbíral dostatek surovin (mám asi 6 z 10), ale zato už jsem získal dva šestislotové batohy jako odměnu nebo jsem si je koupil. Takže předpokládám, že až suroviny najdu, tak už dávno budu mít stejný nebo lepší batoh.

Takže vynikající hra po všech stránkách je pohřbená tím, že se usrdíčkujete k smrti. Pro lidi, které baví všechno kompletovat, to bude asi ráj, protože na každé mapě můžete objevovat teleporty, výhledy, zvláštní místa atd. Ale to je prostě všechno. A mne to nebaví. Jít na další mapu jen proto, abych dělal úplně to samé, jen v jiném prostředí? A potom zase? A zase? Navíc to srdíčkování je spíše snadné, takže je to více práce než zábava a výzva.

Takže zase nic pro mne. Až se objeví hra, která nebude fungovat na tom principu, že se udělá jedna mapa, v té se vymyslí co tam dělat a potom se vyrobí dalších deset map, ve kterých se bude dělat to samé, jen prostředí bude jiné a místo borůvek se budou sbírat muchomůrky, tak budu skákat radostí do stropu.

Žádné komentáře:

Okomentovat