30. 8. 2015

Film: Pozemšťan

Nejlepší film, který jsem tento rok viděl.

A to rok ještě nekončí a je to film z roku 2007.

Už jsem si začal říkat, že sem pořád píšu jen to co mne naštvalo, co se mi nelíbí a s čím nesouhlasím a že je to logické, protože mne to vyprovokuje k akci, kdežto normální věci mne k ničemu nevyprovokují. A najednou je to tady.

Hledal jsem nějaký film, na který bych se podíval, který ještě neznám. Tak si vyberu kategorii sci-fi a hledám něco z vesmíru, něco bez vetřelců a kuchání a nacházím komedii "2001: Vesmírná prda". Hlavního herce sice moc v oblibě nemám, bude to určitě blbost, ale třeba pobaví. První pochyby jsem začal mít hned na začátku, kde ve vesmíru lítá krom planet i holý zadek, ale pokračoval jsem až do konce. Dostal jsem nálož naprostých blbostí, kravin, nudy a trapných asivtipů. Hrůza. Kouknul jsem na hodnocení na csfd.cz a film měl odpadovou barvu, takže se není čemu divit.

Hledal jsem dál a našel jsem "Měsíc v ohrožení". Už toho názvu jsem cítil demenci, ale nedal jsem na instinkt a podíval se na to. Výsledkem byla kravina na kvadrát, debilita na třetí a kravismus 4 pí er na čtvrtou. To ani nemá smysl komentovat, protože blbý tam bylo úplně všechno a prakticky naruby, než je realita (pár hovadin shrnu: řízení rakety jak traktoru, komunikace se základnou ve stylu "žádáme o povolení vyhnout se meteoru", výpadky proudu, skafandry určené max. pro návštěvu skleníku, lidé byli na měsíci jednou ale teď si tam doletí podruhé jako by to bylo MHD, demolicí chtějí dát něco dohromady, gravitace, soupeřivost mezi vědeckými hypotézami a jejich obhajování na základě autora a ne skutečnosti, stíhačky sledující meteor atd.). Kouknu na csfd.cz a samozřejmě odpadová barva.

Takhle to nejde, musím se na csfd.cz podívat nejdřív, nebo to nepřežiju. Hledám tedy další filmy, automaticky se vyhýbám super názvům, které neznám ale přesto něco velkého evokují (např.: "Ledové tornádo"), protože to jsou už automaticky odpadní filmy a stejně tak hovadiny typu tříhlavý žralok atd. Bohužel těmito průjmy je kinematografie úplně zaspamována, takže i když polovinu už vyfiltrovaných filmů kontroluji na csfd.cz, všechny jsou z říše odpadů.

Až najednou film Pozemšťan! Není to odpad, téma se mi líbí a honem pouštím. I kdyby to bylo cokoliv, tak je úspěch najít neodpadní film.

Po pěti vteřinách pauzuji film a říkám si "co jsem to slyšel". Slyšel jsem totiž "fénix prodabing uvádí" - to je amatérský dabingový tým. I přes to, že dělají super věci a kvalita dabingů je na amatérké podmínky skvělá, tak je to pořád amatérské a já si ten film nechci zkazit. Ale řekl jsem si, že to zkusím. A je to fakt hrůza, vůbec to do filmu nesedí. Pauzuju, googlím, přemýšlím a kašlu na to, nebudu zase hodinu hledat jinou verzi filmu a navíc jiný dabing ani neexistuje. Třeba si zvyknu.
A zvykl jsem si a vůbec mi to nevadilo, naopak, takže můžu být jedině rád.

A film? Vše se odehrává v jednom pokoji. V něm debatují učitelé, chovající se jako učitelé, tudíž ne jako vylízanci, jako ve spoustě filmů, které jsem viděl předtím. Ti lidé pokládají otázky, které bych položil i já a dokonce na ně dostávají odpovědi. Nestane se, že bych chtěl položit nějakou jasnou otázku, která tam nikoho "nenapadne". Vyzvídající lidé jsou sice trochu více podráždění, než by bylo zdrávo, ale na druhou stranu se tam odkrývají zajímavé stránky lidí, kteří úpěnlivě chtějí žít nadále v omylu a prosí o to, aby to tak zůstalo.

Po všech těch hovadinách, nelogičnostech, stupidním chování, hlouposti, nezodpovězených otázkách, primitivismu a různých stylizací blbosti v jiných filmech, působí tento film jako balzám na duši. Nemohl jsem od něj odtrhnout oči a uši a jen jsem s hrůzou sledoval ukazatel na přehrávači, který se blížil ke konci a snažil se ho telepaticky zpomalit.

A je tu ještě jedna dobrá zpráva. Film je prý na druhé a třetí zhlédnutí ještě lepší, takže se mám na co těšit.

Žádné komentáře:

Okomentovat