15. 11. 2017

Ohmmmmmmmmm

Asi se stanu mnichem. A to proto, že jsem se poprvé v životě zamyslel. Zjistil jsem, že ze všech stran mne rozčiluje prakticky všechno a hlavně lemplové a amaterismus.

1.
Pozvete si instalatéra na opravení vody, která prosakuje do zdi (i do druhého pokoje na druhé straně). Přijde, chytrej jak rádio, když se ho mamka zeptá, jestli to nemůže unikat u zdi, jak je kohoutek přidělaný, tak na ní kouká, jako že je uplně blbá a že je jasný, že to uniká ve zdi a musí se to rozsekat. Nakonec teda sundá kohoutek, zbytkovou vodu z trubek nechá vytéct po zdi na podlahu za linku (co třeba dát pod to hadr, nikam by to nezateklo), do trubek nakonec dá nějaké poloumělé šroubovací špunty a řekne, že takhle to necháme a že na rozsekání potřebuje nářadí, že si ho příště přinese.

Když po týdnu nepřišel a nepřišel už nikdy, tak jsem si vzal majzlík a začal sekat sám. Když jsem vysekal tak 30 cm, tak vidím, že ty trubky jsou ve skvělém stavu, tam to nemůže téct. Tak jsem na zkoušku přidělal baterii, nechali jsme to mimo provoz měsíc a zeď vyschla. Výsledek, teklo to přesně tam, kde mamka řekla.

Teď bych chtěl říct něco jako, že kvůli tomu kokotovi jsem rozsekal zeď zbytečně, musel jsem ji zase zadělat a nalepit obkladačky. A ještě jsem muset strpět ten jeho chytrej výraz, jako že on je bůh a já vůl. Nakopat ho do prdele.

Ale neřeknu to.

2.
Pozvete si JINÉHO instalatéra, na opravení protékajícího záchodu, výměnu baterie a přitom rovnou připojení pračky a myčky. Přijedou dva, vlítnou na to, odjedou koupit hadice, přijedou, vyřeší, vymalováno. Spokojenost, respektive spíš zázrak.

3.
Pozvete si opraváře praček, protože pračka přestala vypouštět vodu. Přijde člověk smrdící na třicet honů cigaretovým kouřem, vypadající jak alkoholik, vezme odpadní rouru, vyleje z ní čistou vodu, znova ji připojí, spustí pračku znovu a prej je opraveno. Za 500,- kč.

Teď bych chtěl říct něco jako: hovno demente, myslíš si že jsem úplně blbej ty kokote? Vždyť jsi nic neudělal. A pračka za týden samozřejmě zase nevypouštěla.

Ale neřeknu to.

4.
Pozvete si jiného opraváře praček, protože pračka stále často nevypouští. Přijde slušně vypadající montér, obhlídne situaci, že prý potřebuje něco koupit a druhý den to dodělá. Nikdy už nepřišel.

Od té doby je pračka tak jak je, zatím funguje a když náhodou nevypustí vodu a hodí error, tak se podle návodu vytáhne ze zásuvky, chvíli počká a spustí znova.

Teď bych chtěl říct něco jako: co to má jako doprdele znamenat? Tak snad jasně řeknu "neumím to, nechci to dělat, najděte si někoho jinýho" a ne zmizet.

Ale neřeknu to.

5.
Pozvete si stěhováky, kteří nechtějí majlant za odstěhování 3+1 z přízemí do třetího patra. Slušné jednání, vyřízení, přijeli, zabalili, naložili, odstěhovali, rozbalili. Dostali pokutu 300,- za parkování před barákem, protože někdo zavolal policajty. Hezké uvítání, když se přistěhujete. Říkám si, fajn lidi, nosí to do třetího patra, byli nejlevnější a když se vrátí, tak na ně čeká pokuta, zaplatím jim to (byť jsou pojištěni atd.). Jdou kolem mne, podávám tomu prvnímu tři kila a sotva stihnu doříct za co, tak se ani nezastaví, prachy stočí do kapsy a jde dál.

Teď bych chtěl říct něco jako: to sis stočil ty tři kila do kapsy jen pro sebe, aby to ani tvůj kolega neviděl a ty to měl jako prémie? Nebo co to mělo kurva znamenat?

Ale neřeknu to.

6.
Pozvete si osvědčené stěhováky z minula, po dvou letech. Chcete stěhovat to samé z třetího patra do přízemí. Cena je o 1500,- vyšší a bez dph. Jen díky předchozí zkušenosti nehledám jiné. Přijedou stejným autem, ale jiní lidé. Pračku a myčku odpojí a hodí hadici na zem, takže to tam udělá louži. Během práce se na celý byt baví o svých problémech, místo o tom jak to mají zabalit a nakonec řeknou, že už se jim tam nevejde televize nebo kytka a květináč. Máme si vybrat co vezmou a se zbytkem si máme poradit sami. Prázdné role od obalového materiálu nechají v bytě. Po příjezdu na místo nosí věci dovnitř, chodí v botech, všude našlapou, všechno nechají zabalené ve fólii. U jedné skříňky rozbijí sklo a když je na to upozorníme, že to samé sklo, jen u té větší skříně jsme nechali dělat nedávno a stálo to 400,- tak odpověděli, že tohle je menší a bude stát tak stovku. Tím to považovali za vyřešené. Autem se zahrabou na zahradě a půl dne to tahají ven a chtějí po nás, abychom sehnali někoho, kdo je vytáhne. Když je konečně vytáhl náklaďák, odjedou a nechají rozvoranou zahradu. Účtují si o 1500,- bez dph více, než bylo naceněno, nerozepsané hodiny, práce nic. Musím kvůli tomu jet znovu vybrat peníze 15 km tam a zpět, protože mi potom nevychází peníze na něco jiného. Fakturu mi prý pošlou emailem. Nic neposlali, tak jsem si o ni napsal - prý že když doplatím přes 2000,- tak mi ji pošlou, protože tohle prý byla cena bez dph (lež a zlodějina). Nakonec jsem jim to vysvětlil, i když jsem je chtěl poslat do... a fakturu poslali a že účet za sklo mám poslat. Poslal jsem, peníze doteď nemám.

Teď bych chtěl říct něco jako: co to kurva je? Odhad je na X, mám platit X+1500,- (bez dph, čili já platím vše s DPH, což je ještě víc) a když chci fakturu tak ještě nějaký podvodný 2000,-? Co se mám starat o nějaký to, že se jim tam nevejde televize nebo kytka? Tak si to kurva pořádně srovnejte a nebo si tu kytku dejte do kabiny nebo pojedete dvakrát, když jste neschopný. A ne že ji budu stěhovat já ručně do svýho auta, kam nevim jestli se vejde. Co ta zvoraná zahrada? To je blbý, že tam zapadli, ale co je mi nakonec do toho? A když někde udělají bordel a zvořou zahradu a rozhází tam štěrk, tak to mají i upravit do původního stavu. Co ten nerozbalený nábytek? Říkám si ok, rozbalím to sám a nebudou se zouvat (ušetří se čas a bude to levnější), ok nemusí to vyjít podle plánované ceny, ok - ale doprdele co je tohle? Hovno se ušetřilo, sklo se rozbilo, našlapalo se, kytku nepobrali, rozvorali zahradu a ještě jsem platil jak kokot.

Ale neřeknu to.

7.
Necháte si postavit dům a zjistíte, že kabel k bazénu vytažený vzadu byl zrušen a byl vytažen vepředu. Jen tak. Potom zjistíte, že kolem baráku čouhají dráty ze země - co to je? To je hromosvod. Na baráku ale není. Že zvorali celou zahradu a i kousek sousedního pozemku, o tom ani mluvit nemusím. Ke vchodu dali palety, aby se tam dalo aspoň vyškrábat, než práce dokončili, potom si paletu sebrali (dá se prodat) a nechali tam jen jednu, vznikl půlmetrový schod. Celá paleta tašek, které zbyly najednou zmizela. Načatá paleta tašek, které zbyly zůstala - respektive tašky zůstaly, paleta pod nima zmizela, takže zůstaly na hlíně. Napočítali si všechno co šlo i nešlo, ale aby šlo něco na jejich vrub, to ne.

Teď bych chtěl říct něco jako: he? Když si objednám sporák, tak mi ho taky můžou doručit tak, že ho vyklopí do bahna před barákem, nebo mi ho vynesou dovnitř, rozbalí a ještě popřejí dobrý den. Ale to je asi scifi. Za to že si někdo řekl, že kabel pro bazén vytáhnou jinde, nikdo neodpočítal nic. Ale za to, že tam udělají kabeláž na zabezpečovačku, kterou nikdo nechtěl a zase ji zruší, to si napočítají. No to bych se posral.

Ale neřeknu to.

8.
Necháte si kolem baráku srovnat terén a udělat jímky. Domluvíte se, že kolem baráku bude rovina 2 metry, bude připojená voda, bude připojen odvod vody z okapu do jímky, bude nopová fólie kolem dokola a přihrnuta hlínou, aby u baráku nebyl ten příkop přímo na vodu a hromada hlíny ze zahrady se rozhrne do roviny. Prý aby se to vyrovnalo kolem baráku, tak té hlíny bude ještě málo. Výsledek: příkop u baráku zůstal, z jedné strany vůbec fólie není, dva metry rovina není nikde, u jímky na vodu je rozkorejhněná hlína tak, že se tam kolem uzávěru udělá rybník a uzávěr je pod úrovní terénu (pokud by byl přihrnutý), jeden okap není vůbec nikam připojen, místo tří kanálů na okapy je tam jeden, hlína zahrnující kanalizační trubky a elektřinu se propadla s hlínou o 15 cm a hromada hlíny na zahradě zůstala prakticky netknutá.

Teď bych chtěl říct něco jako: to si ze mne děláte prdel? Myslíte si, že jsem blbej, dementní, slepej a hluchej, že mi to přijde normální? Mám tak trochu pocit, že ve vzduchu slyším takovou auru typu "je to ajťák, on ví hovno". Jak je možný, že já když jsem kopal jako dítě lopatičkou výkop na okap (ok, spíš táta), nebo když jsem dělal výkop na vodu a zasypal ho, tak se mi to kurva nepropadlo. Jak je možný, že profesionální firmě jo?!

9.
Pozvete si hovnocucáře na vycucnutí žumpy. Přijede, hodí tam rouru, vycucne to, během toho ještě poradí pár věcí a odpádluje.

Teď bych chtěl říct něco jako: aleluja, aspoň někdo něco dokáže udělat, dodělat a bez chyby. Normálně bych se musel smát, že by někdo něco mohl zkazit na vycucnutí žumpy, ale po tom co jsem tady napsal, se musím těm hovnocuvářům hluboce uklonit a poděkovat za odvedení kvalitní práce.

Co z toho plyne?

Že je tady spousta lemplů a amatérů, kteří si jen umí říct cenu, ale aby někdo hrábnul rukou, nebo ho zajímala spokojenost zákazníka, nebo aby chtěl aby jím odvedená práce byla kvalitní, to už těžko. Když už to neumí oni a snažíte se jim aspoň poradit, nebo se zeptat, tak na vás koukají jak na kokota (co si ten ajťák/ženská dovoluje radit) a pak to stejně udělají blbě.

Řešení jsou dvě:
1) všechno si dělejte sami, i když tomu nerozumíte. Sice tím ztratíte čas, než se to naučíte, sice to pravděpodobně uděláte blbě a budete to muset předělat, ale mějte na paměti, že čistě statisticky to ten, kterého si na to najmete, udělá úplně stejně blbě nebo ještě hůř a ještě si za to řekne nehorázný prachy.

2) buďte tvrdí, stůjte si za svým, řvěte, buďte sprostí, prostě jako hulvát vidlák. To taky funguje.

Jenže mně se ani jedno řešení nelíbí. Nechci si sám pokládat kanalizační trubky, i když to není žádná vesmírná věda. Ježišmarja, podívám se na net, jaký trubky tam mají být, jaký mají mít sklon, čím se podsypou, čím se zasypou a je vymalováno. Co je na tom? Pak stačí vodováha, krumpáč, lopata nebo bagr. Na tom není vůbec nic. Ale já to nechci dělat, chci normálně zaplatit za tuhle normální práci tomu, kdo ji normálně udělá.

Stejně tak nechci nadávat, řvát a furt se s někým hádat a chovat se jako vidlák.

Měl jsem sto chutí na stěhováky napsat negativní recenzi na netu (na nejřemeslnících už záhadně nemají profil, pozitivní recenzi jsem jim tam nechal minule), chtěl jsem je nahlásit na ČOI, protože evidentně neplatí dph, neevidují tržby a nedávají účtenky (ta faktura bude taky falešná). Ale neudělám to. Nechci už řešit tyhle věci, které mi nic nepřinesou, jen nenávist a představa, že někde nahlašuji něco na eet bonzovači je pro mne samotného na pár facek.

Takže se musím stát "mnichem". Všechnu zlost, všechny ty debily, kretény, hovada, lemply a kokoty musím přetransformovat do nějaké zenové energie, která se vsákne. A potom se nebudu rozčilovat, protože nechci, žere to akorát mne a vadí to jen mně. Potom už budu v klidu. Nevím jak to zvládnu, zkusím se to nějak naučit a jsem na to zvědavý, jak mi to pravděpodobně nepůjde. Ale aspoň to zkusím. Asi to chce nějaký speciální systém, jak dosáhnout svého a zároveň si nenechat srát na hlavu. Akorát ten systém neznám a musím na něj přijít.

A můžu začít zrovna teď. Dám si náhled tohohle článku a vyjede mi nějaké bílé pozadí a rozpadlý text. Kouknu do editoru a je tam tuna html balastu, o kterém se mi ani nesnilo že existuje. Ale já nezačnu nadávat na google, že má jen miliardy dolarů a nejlepší programátory a není schopný udělat ani editor textu. Ne, já se s tím smířím a buď to nějak vyčistím, nebo pošlu tak jak to je a budu v klidu. Asi to nechám rozpadlé, třeba se to po publikování spraví a když ne, tak je to přece stejně jedno, tenhle blog čtou tak tři lidi a protentokrát oželím i to, že zkrátka článek není perfektně upraven.

Takže vzhůru do ohmmmmmmmmmmmmmmm...

Žádné komentáře:

Okomentovat