19. 3. 2016

Film: Snowpiercer děláte si srandu?

Už ani na filmy na doporučení není spoleh.

Díval jsem se na letsplay od Crafáka, ve kterém během hraní doporučil jako dobrý film Snowpiercer. Je to o tom, jak vlak jede zmrzlou krajinou. Obvykle jsou filmy s vlaky blbost a obvykle tam jde o to, že vlak nejde zastavit. Ale když to někdo doporučuje, tak jsem si řekl "hurá, mám zaručeno, že to nebude totální blbost". Bohužel to totální blbost je.

Zajímavé je, že už po první minutě bylo naprosto jasné, že jde o úplnou blbost. Ani nevím přesně jak se to pozná, ale tyhle filmy mají takové zvláštní "kouzlo". První záběr na to, jak lidi jdou a už bylo jasné, že jsem byl napálen.

Během filmu jsem usínal, ale vždy mne probudila nějaká další totální blbost, kterou tam předváděli a kterou jsem si zapsal, takže jsem vydržel v bdělém stavu až do konce. Takže jdeme na to:

Vlak jezdí neustále dokola po stejné dráze a lidi žijí uvnitř, venku je vše zmrzlé. 
Logika? Oni nejedou někam, ale jezdí dokola. He? Důvod?

Ve vlaku si vytvořili vlastní společenství kreténů.
Kde jsem to jen slyšel. Jo, to samé jsem psal o filmu "Labyrint: Útěk". Takže v posledním vagónu je špinavá lůza (nazval jsem je pracovním názvem "smradláci" a o nich je celý film), v prostředních vagónech jsou pošahanci tancující na diskotéce a vpředu je smetánka a velitelé. Velitelé je sami tak rozdělili protože... nevím proč, protože to někdo bez mozku napsal do scénáře. Kvůli smradlákům mají taky speciální vagon, ve kterém pro ně dělají z brouků jídlo (nevím kde berou ty brouky). Logika?

Smradláci jsou všichni špinaví.
Jako kdyby tam dolovali uhlí. Neumí si otřít ksicht.

Nechají se buzerovat od vojáků.
Vojáci tam každou chvíli přijdou, buzerují je a přepočítávají způsobem, který jsem nepochopil. A smradláci, kteří tam žijí 17 let, nic nedělají, nemají žádný cíl, tak se poslušně seřadí a nechají se buzerovat. A je důležité je pořád přepočítávat! Co kdyby nějaký smradlák utekl (kam?) nebo přišel nový (odkud?) a i kdyby tak co by se stalo? A být vojákem musí být asi taky super práce, tomu asi řeknou "budeš vojákem, pravidelně budeš přepočítávat smradláky a... to je všechno, co budeš dělat". Tomu říkám smysluplná práce.

Čtení tajných zpráv.
V jídle z brouků dostává hlavní smradlák kapsli, ve které vždy najde papírek se vzkazem, který obsahuje například slovo "vlak". Jo, to je důležitá zpráva! Teď už vím co dělat! A díky tomu připravují vzpouru a chtějí projít vlakem dopředu přes zavřené dveře, protože jen v jednu chvíli je x dveří najednou otevřeno! Ale nastane problém, jídlo se vzkazem (který jim neřene vůbec nic ale nutně si ho potřebují přečíst) má dítě. Nevím jak to zjistili, ale budiž. Jdou teda za ním a začnou ho přemlouvat stylem dnešního fanatického rodiče, což vypadá asi takhle:
Vůl: "Dítě, dej mi to jídlo."
Dítě: "Nedám!"
Vůl: "Opravdu to jídlo potřebuju, den mi ho!"
Dítě: "Ne!"
Přijde jeho máma a vloží se do toho, protože Vůl prý neumí vyjednávat.
Máma: "Koukni, Dítě, ty mi dáš tvoje jídlo a já ti místo toho dám tohle moje. Jo?"
Dítě: Přemýšlí, "Ne!" a uteče.
CO KDYBY mu sakra aspoň řekli, PROČ to jeho jídlo chtějí?!?!? Nepomohlo by to trochu? Nebo proč mu to prostě neseberou? Tenhle nápad měl jeden ze smradláků, ale hned ho odstrčili, že to nemůžou dělat, a radši s dítětem vyjednávali bez argumentů a svůj osud nechali na tom, jestli se dítě samo rozhodne, jestli jim jídlo dá nebo ne.

Dítě vydá jídlo, ale za to, když si bude moct hrát hodinu s míčem.
Ve své zkryplené komunitě si vymysleli i pravidla na to, že si z neznámých důvodů děti nesmí normálně hrát s míčem, ale musí na to mít povolení... Přitom stačí udělat kouli z čehokoliv ať si dítě hraje, ale ne, musí se z toho udělat věda.

Ty bys měl řídit vlak, ne on.
Tak jako kdybych to neviděl a neslyšel, tak neuvěřím, že takové blbosti vůbec někdo ve filmu vypustí z úst a že film potom ještě někdo doporučí. Tak oni jedou vlakem po mrtvé krajině, jezdí tam dokola jak hovada, vymyslí si hierarchii dementů a jediné co je zajímá, je to, kdo bude řídit vlak??? Vždyť ten vlak jede po kolejích dokola, nikam jinam nepojede, není tam žádný jiný cíl. He? Dobře, takže cílem je dostat se ke kormidlu, tam si sednout a říct si "tak, teď řídím vlak já".

Schovávání dětí tak, že je vyskládají dopředu.
Přijde kontrola s vojáky, kteří přepočítávají smradláky a teď si chtějí vybrat dítě a vzít ho s sebou. Takže je nutné děti schovat. Udělá se to tak, že se děti postaví dopředu a jedno se schová pod sukni a to schované si vezmou. Pokud vám to nedává smysl, tak to je správně.

Jeden odvážný smradlák, vypadající jak mokrý bandita ze Sám Doma, hodí botu na chodící karikaturu a trefí ji do hlavy. Je za to potrestán.
A to tak, že jeden chlápek z ochranky, oblečen v saku, ho vezme, napatlá mu ruku indulonou (wtf?) a vystrčí mu ruku ven z vlaku. Během toho, co se tam dějí naprosto neopakovatelné kraviny, tak mu ruka zmrzne a tu mu potom rozdrtí megapalicí z polystyrenu (podle lehkosti, s jakou jí mávají). Takhle je zmrzačených několik smradláků - kdo je potom ošetřuje, to je záhadou a že si tím jen přidělají práci, to tam nikdo neřeší, prostě useknutá ruka je druhý den úplně v pohodě, prostě má člověk pahýl.

Hromada smradláků plánuje útok a ženskou nechtějí vzít.
Ženské vzali dítě a chce se přidat ke vzpouře, ale šéfik ji nechce, že je to nebezpečné a tak se spustí klasické kolečko, které končí tím, že ženská tedy jde s nimi. Jako kdyby samozvaný šéfik měl nějaké slovo a rozhodoval, kdo co smí...

Ve vlaku najdou roury.
Jejich geniální plán je ten, že ve vagonech najdou železné obří roury a až se pravidelně otevřou dveře mezi vagony, tak tam naběhnou, roury strčí mezi dveře a ty se nebudou moct zavřít. Já bych to udělal jednodušeji. Já bych radši našel tank a projel to tankem.

Změna kontrol!
Smradláci jsou připraveni k útoku, ale najednou se změnil čas, kdy je chodili vojáci přepočítávat! Asi si vojáci řekli "Hele, co kdybychom změnili čas, kdy chodíme smradláky přepočítávat?" "To je super nápad, tak jo". Asi tak nějak to určitě bylo.

Vojáci nemají náboje.
Na tohle smradláci přišli. No a jak to nejlépe zjistit? Jsou tady dvě možnosti:
1) Přepadnout vojáky a dát jim do držky s tím, že pravděpodobně nemají náboje a půjde to snadněji.
2) Namířit vojákovu zbraň na své čelo, počkat až zmáčkne spoušť a pokud se mi nic nestane, tak teprve zaútočit.
Hádejte jakou volbu si vybral film.

Japonce vytáhnou ze šuplíku a on jim dá přes držku.
Místo toho aby byl rád, že je venku, tak napadne smradláky, kterých je plný vagon a evidentně proti nim nemá šanci. Smradláci pro něj navíc shánějí drogu výměnou za to, aby otvíral dveře do dalších částí vlaku a přemlouvají ho, aby to dělal. Místo toho aby to dělal sám od sebe (protože stejně nemá nic na práci) nebo aby ho k tomu donutili, tak s ním vyjednávají zase jako s dítětem. A samozřejmě stačí aby vytáhl dva dráty a škrtnul jimi o sebe, nebo aby zapojil dva síťové kabely do Raspberry Pi a dveře se otevřou.

Vagon plný dřevorubců.
Jak japonec otvírá dveře, tak najednou narazí na vagon plný dřevorubců. Respektive plný vojáků s fungl novými sekerkami, kteří smradlákům ukazují, jak se kuchá ryba. WThergotF? To tam jako 17 let tahle armáda se sekerkama čeká až se k nim dostanou smradláci?

Hledání dítěte mučením.
Hlavní parchantka se dostane do spárů smradláků a ti z ní chtějí vymlátit informaci, kam smradlácké ženě odvedli její dítě. No, kam asi. Kam to dítě asi tak mohli odvést. Je to DOPRDELE VLAK! A oni jdou odzadu dopředu! Tak kam asi to dítě odvedli?!?!?!

Musíš nás vést!
Tohle říkají smradláci šéfikovi, který ztrácí naději. Bez něj by asi nenašli cestu vlakem dopředu. Takže bacha, až budete cestovat vlakem, určete si někoho, kdo vám bude velet a s ním procházejte vagony, sami to nemůžete zvládnout.

Vojáci mají náboje.
V druhé polovině filmu najednou vojáci jako zázrakem náboje mají a střílí jako o život. Nikomu to nepřijde divné.

Diskotékáci jdou vraždit.
Diskotékáci, kteří byli někde v prostředu vlaku si řekli, že už je to trdlování nebaví a radši si vezmou sekáčky do rukou a zaútočí na smradláky a začnou se navzájem kuchat. Nevím, proč se tomu vůbec divím, vždyť je to normální, ne?

Šéfik se dostane až k hlavnímu páprdovi, který řídí vlak.
Řídí ho tak, že sedí a jí oběd. Tohle byl ten cíl. Teď tady bude sedět smradlák. A to je poenta celého filmu. Páprda mu navíc řekne, že mu předá velení. Že mu ty tajné lístečky posílal on. Že on chtěl, aby ho nahradil. Místo aby rozhlasem oznámil "Šéfiku smradláků, pojď sem, budeš novej velitel" tak tam dělají takové kraviny.

Motor zastaví rukou.
Takže motor, který jede 17 let a který má rozbitou součástku na vyndávání sajrajtu z hypermoderního motoru a proto ukradli dítě, které dali do motoru místo té součástky, aby vyndávalo sajrajt a ono to dělá mechanicky ve dne v noci pořád jako stroj, tak tenhle motor jde zastavit tak, že do něj šéfik strčí ruku a tou se zablokuje mechanické kolo. A tu ruku to nakonec ušmikne. Proč tam strčit třeba nohu od židle, nebo ruku hlavního páprdy, nebo cokoliv jiného, když tam může strčit svoji vlastní ruku, že?

Konec.
Plán byl zmocnit se lokomotivy, zavřít se tam a odpálit vagony (s veškerým jídlem, vodou...). To se zkomplikovalo, vlak se vyboural, holka a dítě vylezli do sněhu a podívali se na ledního medvěda. Jo, tak to dává smysl...

Závěrem

Jde o hloupý film od začátku do konce který nemá naprosto žádný smysl a ani špetku logiky. Je z toho cítit dětinská infantilita, jako když si děti hrají na písku a vymýšlí si příběhy o tom, kdo jim zbořil bábovičku. Pomalu začínám chápat, jak takové filmy filtrovat - jakmile tam jde o to, že někdo musí velet, bude to srágora. Přitom když se podívám na normální starší filmy, jako třeba Predátor, tak tam taky jeden velí, ale není to ve stylu že ten největší kretén se vrhá do nesmyslné akce a táhne s sebou bandu bezradných domácích chlapečků s plnými pemprs, kteří se neumí nakojit.

A normální filmy, neurážející základní logiku bakterie, prostě fungují normálně. Další příklad s velením je třeba Hvězdná Pěchota. Tam se velení mění každou chvíli a někdy to ani nevyjde. To se stává, ale poradí si s tím, prostě se situaci snaží řešit a dobrat se k cíli jak jen to jde. A ne jako tady, kde před nimi stojí dveře do dalšího vagonu a bez velícího člověka si neví rady, ani netuší co dál. Tak první co musí udělat, je určit si někoho, kdo je povede a když se jim to podaří, tak on vážně a chytře řekne "Máme tady vagon a zavřené dveře, teď pečlivě poslouchejte co uděláme. My ty dveře otevřeme." "Jó, ty seš tak chytrej! Nevíme co bychom bez tebe dělali. Veď nás.".

To, že scénář byl odchycen na pískovišti potvrzuje ještě jedna vtipná historka. Ve filmu je srdceryvná scéna, kde šéfik popisuje to, jak ze začátku smradláci neměli jídlo (než jim vyrobili vagon s brouky). Mimochodem, sice by bylo jednodušší všechny smradláky zabít a hotovo, ale oni jim radši vyrobí jídelnu a krmí je tam 17 let. A když neměli jídlo, tak začali jíst sami sebe. Až najednou přišel stařešina a řekl dost, vzal nůž a uřízl si nohu, tu jim dal k jídlu a řekl, ať snědí toto, místo dítěte, na které si brousili zuby. A to je tak vzalo, že ostatní si taky začali uřezávat nohy a ruce :-D
Tak to fakt už nemám slov. Tam se prostě o uřezávání nohou mluví jako o tom, že si dneska nedám čokoládu. A ještě o uřezávání nožem... Že mají lidé i kosti, to dítě na pískovišti neví a tak to ve scénáři taky neberou v potaz. A že by většina lidí radši umřela hlady, než aby začala jíst děti, to taky nikoho nenapadlo.

Žádné komentáře:

Okomentovat