7. 7. 2014

První zkušenosti se Skyrimem

O hru Skyrim jsem nějak extra zájem neměl, ale když byla na Steamu s velkou slevou, řekl jsem si, že si ji pořídím a budu mít občas alespoň něco ke hraní. Obecně je považován za jednu z nejlepších RPG her současnosti, tak jsem si myslel, že nelze prohloupit.
Po spuštění hry jsem chvíli šašil s kabely od reproduktorů, protože jsem měl následující problém: když předemnou mluvily okolní postavy, tak jsem je sotva slyšel, ale když jsem se k nim natočil bokem, tak jsem je slyšel parádně. Kabely to bohužel moc nevyřešily, tak jsem to nechal na později.

No a už jsem se těšil, až mne úvodní příběh pustí (utíkání před drakem) a budu se moct rozkoukat po krajině, něco ulovit, porazit, posbírat, vylepšit si postavu atd. Místo toho na mne vykoukl Fallout: New Vegas se zpomaleným kurzorem myši. Před časem jsem hrál Fallout, který mne bavil až do doby, než jsem dosáhl maximálního levelu a hra mi řekla, že pokud chci dál dostávat zkušenosti, tak si musím koupit další DLC. Tak jsem to nuceně dohrál a skončil s tím.

A tady? Čekal jsem parádní inventář, ve kterém si budu přerovnávat nalezené věci, věšet je na svoji postavu (jako třeba ve hře Two Worlds) a hned uvidím, jak to na ní vypadá. A? A prd! Naskytlo se mi menu převzaté právě z Falloutu tzn. vše, co mám u sebe, vidím jen jako ošklivý jednoduchý seznam textových položek. I ty nápisy při objevení nových lokací se zobrazují úplně stejně a snad i stejným písmem jako ve Falloutu. A opět stejně tak můžu na světě sbírat prakticky všechno, na co narazím, i když mi to k ničemu není a to způsobí naprostý bordel v inventáři. Je úplně zbytečné dovolit hráči sbírat vše, i když to k ničemu není. Maximálně k prodeji, ale jsou daleko jednodušší způsoby, jak přijít k penězům.

Radši nemluvím ani o nastaveném FOV, které mi rozjíždí oči od sebe. V pohledu z třetí osoby je to v pohodě, ale stejně si to ještě zkusím překonfigurovat.

A samozřejmě jsem byl zvědavý na probírané zpracování stromů, a ačkoliv nevím, co konkrétně na nich má být špatně, tak skutečně smrky vypadají divně střapatě a takhle přece v lese nevypadají. Nevím, proč tak častou věc nechali takhle divně zpracovanou.

Grafika mne taky nenadchla, ale nejspíš se soustředí jen na důležité pasáže, ve kterých je pěkná. Podívat se ale na psa nebo dobytek ve vesnici je hrůzný zážitek.

A ještě něco k příběhu. Já na to moc nejsem, asi mne zkazily free to play hry, které se snažily tvářit bohatě, ale vždycky byl příběh jen jakási omáčka na ospravedlnění stupidních questů – to člověk potom čte stránku textu, který by se dal napsat ve skutečnosti jako „zabij pět krys“. Takovou vatu číst nepotřebuji.

To ale asi nebude případ Skyrimu, ačkoliv jeho příběh pouštím jedním okem tam a druhým ven ale hned na začátku už mám minimálně tři možnosti, ke komu se přidat. A opět jako ve Falloutu se stane to, že když se přidám k jedné straně, druhá se naštve (nebo mi minimálně něco nedovolí) a přijdu o část obsahu hry. To mne tak nebaví… Já si chci užít celou hru a ne se kvůli nějakému rozhodnutí okrást o polovinu věcí – a hrát to kvůli tomu podruhé, to už vůbec ne.

Takže na závěr bych moje pocity shrnul: Působí to na mne jako přestylovaný Fallout, rozjíždí mi to oči a ukrutně se mi nelíbí inventář. Třeba se to zlepší, až se k tomu příště zase donutím sednout.

Žádné komentáře:

Okomentovat